Керівництво  ТОВ «НВП «Авіаційні Системи України» обурене фактом надання Командуванням Повітряних Сил України неправдивої і конфіденційної інформації щодо стану  поточного тендеру на закупівлю гальмівних парашутних систем для винищувачів МіГ-29 та Су-27, а також ходу державних випробувань продукції нашого підприємства.

Зокрема, у соціальній мережі Facebook на офіційній сторінці Повітряних Сил України викладена позиція (з додаванням фотоматеріалів ) щодо нашої скарги щодо умов проведення та результатів тендеру на закупівлю гальмівних парашутів для винищувачів МіГ-29 та Су-27.

Нагадаємо – наша компанія скерувала Міністру оборони України, директору Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства оборони України і в Державне бюро розслідувань лист-скаргу на умови і результат проведення цієї закупівлі на торговому майданчику PROZORRO. Ми просили втрутитись у ситуацію і відмінити результати закупівлі №6318160; провести службове розслідування щодо дотримання принципів законності і конкурентної боротьби по тендеру.

Адже перевага у постачанні вкрай необхідних і відповідальних комплектуючих для військової авіації була надана не вітчизняному виробнику, а підприємству з сумнівними джерелами походження товарів військового призначення.

У свою чергу, компанія “Науково-виробниче підприємство “Авіаційні системи України”, що запропонувала ціну на цю поставку у 9 млн грн – майже у 2 рази нижче, ніж переможець – була дискваліфікована. Шляхом упереджених і штучних дій з боку організаторів торгів. А саме: спочатку компанію “Авіаційні системи України” було попередньо визнано переможцем цього тендеру. А потім, під приводом неприбуття на переговори, дискваліфіковано.

Проте, замість реальних спроб розібратись у ситуації, з боку Командування Повітряних Сил України були виголошені твердження, які мають мало спільного з реальністю.  На тлі цього вимушені констатувати наступне.

По-перше – Командування Повітряних Сил України у своєму коментарях так і не відповіло на основне питання, яке хвилює нас і суспільство: «Чому після офіційного звернення ТОВ «НВП « Авіаційні Системи України»  щодо визначення місця, дати та часу переговорів, підприємство не отримало жодної відповіді?».

Це була прикра недбалість чи злий умисел?

По-друге – вважаємо незаконним розміщення фотоматеріалу з кваліфікаційних випробувань гальмівних парашутів для Су-24 (які, доречи, не є предметом закупівлі в поточному тендері).

Окрім цього, Командування Повітряних Сил, мабуть, забуло прокоментувати наданий фотоматеріал з приводу причин виникнення даних пошкоджень. А саме: використання пілотами форсажу при проведені випробувань, який при штатному застосуванні не використовується – що привело до деяких пошкоджень частин гальмівного парашуту.

Також не було доведено до суспільства питання успішного процесу випробування наших парашутів до МіГ-29 і Су-27 (які і є предметом поточного тендеру).

Але ми завжди є чесними і відкритими до суспільства і самих себе. Дійсно, при проведені кваліфікаційних випробувань гальмівних парашутів для Су-24 випробувальною бригадою було виявлене лише одне зауваження. Що на фоні відмінних показників по функціональності і якості наявне деяке “розволокнення” (поперечне розшарування деяких стрічок каркасу купола). Вони, до речі, не впливають на функціональність і безпеку застосування парашуту, а можуть призвести лише до зменшення призначеної кількості застосувань, яка до речі є гарантованою нами як виробником, на відміну від поточних постачальників, які таку гарантію не надають.

При виявлені даного зауваження по даному типу гальмівних парашутів випробування були призупинені і нами проведене дослідження даного дефекту. Зараз тривають процедури по його усуненню і продовженню кваліфікаційних випробувань.

Але все ж залишається питання: «Хто зробив ці фотоматеріали і дозволив викласти у соціальну мережу?». Ми думаємо, що вітчизняна військова контррозвідка наддасть правову оцінку цьому факту і покарає винуватців. А ми б радили Командуванню Повітряних Сил видалити даний матеріал. Адже він не є предметом скарги і, на нашу думку, розміщений незаконно і розкриває досить секретну інформацію щодо стану забезпечення Повітряних Сил і перспективних розробок, які тривають. Окрім цього вимагаємо від посадових осіб  Командування Повітряних Сил припинити розповсюдження завідомо неправдивої інформації щодо якості наших виробів.

Також подив викликає необдумане коментування і поширення інформації з боку деяких ЗМІ. Зокрема, на сайті ukrmilitary.com процитовані коментарі  Командування Повітряних Сил з власним аналізом ситуації.

Дуже просимо електроні ЗМІ, які претендують на експерту подачу, ретельно перевіряти інформацію і дотримуватись принципів чесності і неупередженості.

Офіційний коментар речниці Міністерства оборони України також викликав деяке здивування. Адже незрозуміло, яким чином без відповідної правової бази і практичних механізмів проведення торгів будуть проводитись закупівлі парашутів для потреб Збройних Сил України через Агентство підтримки логістики та закупівлі НАТО (NSPA).

ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Авіаційні Системи України» НІКОЛИ не займалося дешевим «піаром», а навпаки – сумлінно і без надлишкової інформаційної активності рік за роком працювало над зміцненням обороноздатності Збройних Сил України, зокрема Повітряних Сил.

Вся наша робота проводилась без жодної допомоги нашої Держави, а в деяких випадках навіть необхідно було долати неприхований опір. Нині Наше підприємство має значні здобутки, але дуже прикро, що ці здобутки не оцінені нашими військовими.

Вже майже 5 років Наше підприємство розробляє і виготовляє зразки парашутної техніки для потреб інших країн світу. Від іноземних замовників ми постійно отримуємо схвальні відгуки щодо якості і цінової політики. Наші парашути якісніші і дешевші, ніж у інших виробників. Дивно, що у власній країні цього не помічають.

Яскравим прикладом  різниці підходів є те, що Повітряні Сили Республіки М’янма випробували і здійснили ресурсний обліт гальмівного парашуту нашого виробництва для МіГ-29 за 3 місяці. Тбіліський Авіаційний Ремонтний Завод (ТАМ – єдиний серійний виробник винищувачів Су-25) – здійснив випробування гальмівного парашуту нашого виробництва для Су-25 за 4 місяці. В обох випадках нами отримані схвальні відгуки і рекомендації щодо штатного застосування.

А в Україні аналогічні процеси тривають майже 4 роки.

Чому це так відбувається – для нас є загадкою. Особливо за умов, що Повітряні Сили України знаходяться у вкрай катастрофічній ситуації з забезпеченням гальмівними парашутами основних типів військової авіації.

Замість «відписок” через  соціальні мережі потрібно вийти із своїх кабінетів і поїхати у місця базування Міг-29 і Су-27. І викласти у мережу фотографії  тих парашутів, з якими  виходять на бойове чергування наші літаки. І подивитись в очі пілотам і персоналу, що готовить літаки до польотів. Чому таке стале пасивне відношення протягом останніх 5-6 років до поточної ситуації з забезпеченням гальмівними парашутами з боку Командування Повітряних Сил  для нас теж викликає подив.

Ще раз наголошуємо на тому що Наше підприємство не зацікавлене в «піарі» і в вважає що «піар» у військовій сфері взагалі неприпустимий.  І у разі якщо такі скандали є основним принципом роботи Командування Повітряних Сил України в сфері матеріально – технічного забезпечення військової авіації, і якщо Командування Повітряних Сил надає перевагу постачальникам з сумнівними джерелами походження зап. частин і комплектуючих з цінами майже в два рази більшими ніж у вітчизняних виробників, ми готові залишити вибір постачальників на розсуд Командування Повітряних Сил і в майбутньому не приймати участь в тендерах для потреб Збройних Сил України, а зосередитись на задоволені відповідних потреб Збройних Сил іноземних країн.

Але ми завжди будемо вимагати справедливості і громадянської відповідальності у справах, від яких залежить безпека пілотів і боєздатність Вітчизняної армії.